top of page
Szerző képeBarbara Polai

Így süss nagyobb tortát - azaz win-win a gyakorlatban (2. rész)

Az előző részben arról volt szó, hogy milyen lehetőségek rejlenek abban, ha felvállalod az ügyfeleid támogatását valós szükségleteik felismerésében.

Süssük most még nagyobbra azt a bizonyos tortát! Tudd, hogy a szervezetben rejlő potenciál felszínre hozásához egy csomó eszköz a rendelkezésedre áll!

Mutatjuk a következőt.

Második „tömegnövelő” hozzávaló:

Engedd a csapattagokat lojálisnak lenni – méghozzá a nagy Miérthez, az értékteremtő küldetésetekhez.

Behozunk most egy saját sztorit, ezúttal Barbi tollából: "Jó cég voltunk. Jó emberek ültek bent. Mindenki jót akart, gyorsan nőttünk, a piac pedig – átmenetileg – szerette a terméket. Egy pár év alatt pedig minden szétesett, ugyanis nem sikerült megtalálni azt a purpose-t, küldetést, igaz ügyet, amihez valóban kapcsolódni tudtak volna a csapattagok. Így jobb híján, mindenki máshoz kezdett lojális lenni: ki egy-egy alvállalkozó partnerhez, ki egy-egy kiemelt vevőhöz, ki az aktuális főnökéhez. Az erőforrások szétforgácsolódtak, és az egyéni érdekek teljesen szétzilálták az értékteremtési láncot."

Mindenki szeretne lojális munkatársakat, de tedd a szívedre a kezed: azt szeretnéd, hogy hozzád, mint vezetőjükhöz legyenek lojálisak? Vagy engeded, hogy egy nagyobb ügyhöz kapcsolódjanak?

A szervezeti szintlépés legfontosabb eleme pont az elköteleződés az értékteremtő küldetés (purpose) mellett. Ez tudja közös nevezőre hozni a különböző osztályok munkáját, ez tudja összehangolni a mindennapi munka során felmerülő különböző érdekeket. Itt jön el az a kritikus pont, ahol a siker azon múlik, hogy a vezető félre tudja-e tenni a „főnök-egóját”. Elég bátor-e ahhoz, hogy engedjen a saját nézőpontjából, ha arra van szükség? A kézivezérlés kontrollja helyett tudja-e bizalom alapjára építeni a szervezetet? Át mer-e lépni a menedzser szerepből a "törzsfőnök" szerepébe, ahol a feladata nem az operatív irányítás, hanem a keretek őrzése, a feltételek megteremtése?

El tudod képzelni, milyen az, amikor egy szervezetben mindenki egy irányba húz? Ahol nincs elaprózódás, infó visszatartás, ahol egyszerű a döntéshozatal, mert mindenki elkötelezett a purpose iránt?

Egy ilyen – értékteremtésre, kokreációra, bizalomra épülő - rendszer létrehozása bármelyik cégben lehetséges, de az alapokat kőkeményen le kell fektetni hozzá. Nem lenne célszerű a gyeplőt csak úgy a lovak közé dobni. Stabil módszertannal, fokozatos szervezet-emeléssel valósítható meg az a küldetésvezérelt működés, ahol a szunnyadó értékteremtési potenciál felszínre hozható.

4 megtekintés0 hozzászólás

Commentaires


bottom of page